Virüs Bilgisayar Ltd. Şti. Destek Girişi     Virüs Bilgisyar-Facebook Sayfası

Ip Telefon ve Ses

     IP Telephony sistemi temel olarak; bir Çağrı Yönetici (Call Manager), Ses Geçiti (Voice Gateway) ve IP Telefon cihazlarından oluşuyor. Çağrı Yönetici; tüm telekom ses bağlantılarınızı (ISDN, Analog v.b.), geniş alan ağı üzerinden kurumunuzun diğerlokasyonlarıyla ses bağlantılarını ve IP Telefon cihazlarını yönetiyor.Ses Geçitleri; dış dünyayla ses bağlantılarınızı sağlıyor. Cisco çözümlerinde, hem ses destekli yönlendiriciler (router'lar), hem de özel ses geçit çözümleri bu amaçla kullanılabiliyor.

    Kullanım amacınıza göre aynı bir çok farklı modelden oluşan IP telefonlar, tamamen IP ağınız üzerinden çalışabiliyor. Üzerlerindeki geniş ekranla temel özellikler dışında XML temelli web servislerinin doğrudan telefon üzerinden kullanılabilmesini sağlıyor. Bu da IP telefonlarla yapılabilecekleri neredeyse sınırsız hale getiriyor. IP telefonlar üzerlerindeki ethernet port sayesinde bilgisayarınızın ağ bağlantınızı da yapmasını sağlıyor. Böylece ek kablolama yatırımı yapmanıza gerek kalmıyor.

    Bu temel bileşenler dışında IP telefonların ağ bağlantıları yanında, elektrik ihtiyaçlarını da sağlayan Güç Sağlamalı Anahtarlar (In-line Power Switches) kullanılabilir. IP Telephony sisteminin kurumunuzun daha verimli ve etkin çalışmasını sağlayacak özelliklerini ise şöyle özetleyebiliriz; Kullanıcılarınız ofis içinde başka masada çalışırken ordaki telefonu tüm özellikleriyle kendi telefonları gibi kullanabilirler. Hatta İstanbulofisinizdeki bir çalışan, Ankara'ya gittiğinde ona gelen tüm aramalar otomatik olarak oraya yönlendirilir.

    IP telefonlar üzerindeki ekranlar küçük bir bilgisayar ekranı gibi birçok uygulamayı çalıştırma olanağı verir. Böylece verimliliği artıracak birçok uygulama doğrudan telefonlar üzerine taşınabilir. Veri iletimi için kullandığınız geniş alan ağınız üzerinde ses görüşmelerinizi de kolayca entegre ederek lokasyonlarınız arasındaki telefon görüşmelerinizi kolaylaştır. Farklı lokasyonlara dağılmış kurumlarda tek bir noktadan tüm telefon trafiği yönetilebilir. Yeni açacağınız ofisler düşük maliyetlerle telefon sisteminize entegre edilebilir. Tek bir Çağrı Yöneticisi sistemi 2.500 IP telefona kadar destek verebilir.

    Ek sistemlerle bu sayı 100.000'e kadar çıkabilir. Yedek Çağrı Yöneticisi sistemleri veya yönlendiriciler üzerine yüklenen bir yazılım ile sisteminizin kesintisiz çalışması sağlanabilir. Özellikle farklı lokasyonlarda ofisleriniz var ise kurum içi telefon görüşmelerinizde çarpıcı maliyet tasarrufları sağlar. Veri kablolaması ve telefon kablolamasını tek bir ortamda birleştirerek hem sistem yönetiminizi kolaylaştırır, hem de maliyetlerinizi düşürür. Kurum içindeki tüm çalışanların numaralarını doğrudan IP telefon üzerinden görebilirsiniz. Hızlı arama tuşlarıyla sıkça aradığınız 100 kurum dışı telefon numarasını kolayca arayabilirsiniz.

    Sistem yöneticisi tanımları doğrudan web arayüzü üzerinden yapılabilir. İstenirse kullanıcılar da, hızlı arama, kişisel telefon rehberi gibi düzenlemeleri web arayüzü üzerinden kendileri yapabilirler. Soft Phone çözümü ile multimedya özellikleri olan bilgisayarınızı doğrudan telefon gibi kullanabilirsiniz. IP telefonların login/logout özelliği sayesinde yerinizde yokken telefonunuzun istemediğiniz kişiler tarafından kullanımını engelleyebilirsiniz.

    Bu temel faydalar dışında, kurumunuza rekabet avantajı sağlayacak birçok çözüm IP telefon sisteminizle entegre çalışabilmektedir; Cisco Unity; e-posta, faks ve ses mesajlarınızı tek bir posta kutusuna yönlendirerek çalışan verimliliği ve müşteri memnuniyetinizi artırır. Personal Assistant, kullanıcıların e-posta ve takvimlerine telefonları üzerinden ulaşmasını sağlıyor.

    IP IVR (Cisco IP Interactive Voice Response), müşterilerinizin telefon tuşlarını kullanarak doğru kişiye, doğru bilgilerle aktarılmasını sağlıyor. IP ICD (Cisco IP Integrated Contact Distrubiton) düşük maliyetli, kolay yönetilebilen bir otomatik çağrı dağıtıcısıdıri.(ACD) IP CC (Cisco IP Contact Center) IP ağı üzerinde akıllı çağrı yönlendirme ve masaüstü bilgisayarlar telefon entegrasyonu (CTI) ve müşteri yönetimi gibi özellikler sağlayan bir çağrı merkezi çözümüdür.